10 Kasım Konuşma Metni - Gerçek Öğretmen

9.11.19

10 Kasım Konuşma Metni

Değerli Meslektaşlarım, Sayın Misafirler, Sevgili Öğrenciler…

Bugün burada Atatürk’ün aramızdan ayrılışının 81.yıldönümü münasebetiyle toplanmış bulunuyoruz.

Atatürk diyor ki:
“İki Mustafa Kemal vardır: Biri ben, et ve kemik…
İkinci Mustafa Kemal, onu “ben” kelimesiyle ifade edemem; o, ben değil, bizdir!
O, memleketin her kösesinde yeni fikir, yeni hayat ve büyük idealler için uğraşan, aydın ve ilerici bir topluluktur. Ben, onların rüyasını temsil ediyorum. Benim yaptıklarım, onların geleceği içindir. O, Mustafa Kemal sizlersiniz... Ölümsüz olan işte budur.”

Hayatının en son anına kadar ülkesine hizmet etmiş olan Mustafa Kemal Atatürk; “Benden sonra beni benimsemek isteyenler akıl ve bilim rehberliğinde Türk Milleti için çalışırlarsa, manevi mirasçılarım olurlar” demek suretiyle kurduğu Cumhuriyete sahip olunmasını ve çok çalışılarak bilimde ileri bir seviyeye ulaşılmasını istemiştir.

10 Kasım’lar bu yüzden milletçe tuttuğumuz yasa rağmen; Atatürk’ün fikirlerinin daha iyi anlaşılarak uygulanılacağı günledir. Bugün bizler onu her zamankinden daha iyi anlayarak, düşüncelerinden daha iyi istifade ederek, bilimin ışığında ülkemiz ve milletimiz için daha iyi neler yapabiliriz onu düşünmeliyiz.

Bu duygu ve düşünceler içerisinde, Gazi Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere Milli Mücadelenin tüm şehit ve gazileri ile vatan, millet ve kutsal değerlerimiz için canlarını feda eden tüm şehitlerimizi rahmet, minnet ve şükranla anıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederiz.